Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Lisa Bjärbo - Det är så logiskt att alla fattar utom du

Av Miss. E - 9 november 2011 15:51


"Ester visste i inte hur bra hon hade det, insåg det inte först än det kanske var för sent..." 
Ester och Johan har alltid varit oerhört tajta, det har känt varandra sedan dagis.
Men Johan har en stor hemlighet som skulle kunna förstöra allting: Sedan 4 år tillbaka har han varit hemligt förälskad i bästisen Ester och tycker inte det räcker att bara vara "bästa vänner" längre.
Han har lydigt suttit och lyssnat på alla hennes kärlekshistorier, han har bitit ihop, men snart går det inte längre... Han kommer inte klara det så länge till, han kommer explodera!

Ester är totalt överlycklig, hon är kär! Men desvärre är det inte i Johan, utan i killen med gitarren, Adam.

Ester kan inte förstå, varför tjurar Johan så mycket denna hösten? Allting är ju helt perfekt, men tyvärr varar glädjen inte för evigt. Allting får en plötslig vändning när Johan råkar säga lite för mycket, men han är inte den enda som begår ett stort misstag...

Ester och Johan glider sakta ifrån varandra, ska de någonsin hitta tillbaka till varandra igen?

Jag tycker:

Lisa Bjärbo är en underbar författare! Hon skriver på ett humoristiskt och enkelt sätt, jag kom lätt in i handlingen och hade väldigt svårt från att slita mig... Jag har aldrig varit speciellt förtjust i kärleks böcker men för er som vill ha kärlek, vänskap och humor i en och samma bok är denna att rekommendera!

 
 
Amelie

Amelie

13 november 2011 12:18

Svar: Hejsan Elvira! Tack så jättemycket, blev jätteglad över din kommentar! :)
Roligt att du startat bokblogg :) Jag tror nog att det bästa tipset jag kan ge dig är att du helt enkelt bloggar om sådant som du själv skulle vilja läsa om på en bokblogg. Kanske om några nya böcker som kommer, om du köpt en ny bok, något bokrelaterat du varit med om eller helt enkelt vad du känner för!
Att ha en bild i varje inlägg är också ett tips, det gör varje inlägg roligare oavsett vad du skriver om.

Hoppas du är nöjd över svaret. Skriv gärna tillbaka om det är något mer du vill fråga om! :)
Hälsningar Amelie

http://www.ameliesboktips.blogg.se

Miss. E

13 november 2011 13:51

Hej!
Tack för att du tog dig tid och hjälpte mig lite! :)
Jag ska försöka blogga om de du tippsade mig om!
TACK!

 
Ingen bild

Amelie

15 november 2011 10:36

Svar: Jag uppdaterar inte bloggen bara för att jag läst en bok, utan helt enkelt när jag känner att jag har något att skriva om. Men jag försöker blogga ca varannan dag, även om det såklart blir oftare eller mer sällan ibland.
Men det viktigaste är att du inte tvingar dig att blogga ofta, för om bloggandet blir ett tvång försvinner ju det roliga och det blir tråkigt eller jobbigt, ungefär som läxor.
Men om du bloggar så ofta du vill så blir det nog bra :)
/Amelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss. E - 24 november 2011 13:54


Titel: Hur kär får man bli?      Författare: Katarina Von Bredow     Boktyp: Vänskap & Kärlek Antal sidor: 318                     Utginvingsår: 2004 Bokförlag: Rabén & Sjögren   Serie: -   "Somliga saker var självklara. Så där självklara ...

Av Miss. E - 22 november 2011 16:02


   Titel: Skuggproten                     Författare: Lene Kaaberbøl    Boktyp: FantasyAntal sidor: 220                         Utgivningsår: 2008                Orginaltitel: SkyggeportenBokförlag: Rabén & Sjögren       Serie: -     "Anna, hjälp m...

Av Miss. E - 17 november 2011 14:34


"Will ser syner, syner som ingen annan kan se... Alla tror att han inbillar sig, men Will vet att det inte bara är hallusioner."Will vaknar upp efter en hemsk olycka, han har tappat minnet och allting känns grått och konstigt. Det enda han vet är att...

Av Miss. E - 7 november 2011 20:17


Tystnadens Hus en fristående spänningsroman av Magnus Nordin:"Sextonåriga Stella minns inget från sin barndom, det saknas sidor ur hennes liv, sidor som Gud brände upp. Sidor han inte ville att hon skulle se..."Stella har så länge hon kan minnas bott...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards